VD har ordet
Publicerad: 2022-12-02
Bästa GrönVita vänner!

Jösses vad tiden flyger iväg och det är jag nog inte ensam om att tycka. Vips så är det dags för att summera ytterligare en vecka i ett fredagsbrev även om det känns som att bläcket knappt har torkat från det förra. Även om det blev förlust igår på bortaplan mot Rögle så får vi summera ett par med råge godkända insatser från herrarna under veckan. Örebro hemma i lördags var en riktigt bra insats och likaså Leksand borta. Enögd som jag är tycker jag även gårdagen mot Rögle insatsmässigt på flera håll var på ”nivå”. Väl medveten om förlusten så tro inget annat men ändå som sagt på ”nivå”. Typisk match där vi kunde fått med oss både en, två och tre poäng med lite flyt. Ska vi vinna en sådan match som igår behöver de chanser vi får sitta och marginalerna grina med och inte emot.

Tillbaka till inramningen i lördags och Örebro matchen. Underbart tryck i arenan både på isen och på läktarna. En liten skara på bortastå hade missuppfattat hur man förväntas uppträda och bete sig på en läktare. Heder till vakter, polis med flera som effektivt hanterade situation och sorterade ut de som skulle bort så övriga kunde fortsätta att se på hockey och heja på sina respektive lag. En liten skara som förhoppningsvis får vänta länge på att få besöka en arena igen.

Damerna förlängde sin segersvit i söndags med ytterligare en seger mot Mora med 7-1. Fick ett möte med delar av ledarstaben kring damlaget i veckan och det kräver nog en förklaring till av Silje vad gäller kvalmekanismerna. Till slut tror jag t.om. jag fick det klart för mig men det är onekligen en ”resa” att göra mot den så attraktiva SDHL platsen. I övrigt en bra dialog om högt och lågt kring vår dam och flickverksamhet. En fråga som vi ägnade tid åt var på temat jag belyst i dessa fredagsbrev otaliga gånger dvs. -hur får vi tryck på läktarna när damerna spelar? Laget har tagit stora sportsliga kliv, matcherna är underhållande, inramningen trevlig men hur når vi ut, hur ökar vi intresset? Det är helt nödvändigt för endast så bygger vi förutsättningarna för en övertid hållbar och långt mer jämställd satsning på verksamheten. Ett trevligt, konstruktivt och framåtlutat ”Framåt Och Uppåt – Tillsammans” möte med många goda idéer och tankar kring både publik och övriga frågor!

Herrarna tar sig an Timrå anförda av Ante Karlsson imorgon 15:15. Ante har fått bra fart på sitt gäng och förfogar över en rad högst kompetenta motståndare. Vi kommer med andra ord sannolikt få se en riktigt bra hockeymatch imorgon. På tal om publik så var vi när jag tittade under eftermiddagen ca 7000 bokade – det finns med andra ord lite platser kvar till dig som inte hunnit boka ännu. Vidare på samma tema så stanna med fördel kvar efter herrarnas match. Damlaget möter nämligen Sandviken med start 18:00 i Löfbergs Arena. Timråbiljetten gäller alltså även i damernas match mot Sandviken.

Damian Clara vår juniormålvakt 17 år gammal får väl ändå tilldelas om inte bragdguldet så näst intill. I all hast utlånad till BIK Karlskoga som drabbats av någon form av nytt rekord i skadade och sjuka spelare. En jäkligt stark insats och att BIKarna med de förutsättningarna skulle besegra Björklöven trodde nog få. Hatten av för den prestationen där Damian hade en högst avgörande roll.

Trevlig hockeyhelg på er – vi ses i arenan

Hälsar, Stefan

VD Stefan Larsson