Ejdsell: - Grymt besviken på insatsen!
Publicerad: 2022-11-19
Eftersnack
Det var inga muntra miner hos Färjestadsspelarna efter 2-3-förlusten.
– Brynäs är 2-3 nummer större än vad vi är, de vinner i princip varje närkamp, suckar Victor Ejdsell.

Färjestad föll hemma mot Brynäs (2-3) efter en ganska slätstruken insats. Man hade förvisso ledningen med 2-1 efter första perioden men spelmässigt fattas det en hel del och att kunde vara mycket nöjde med ledning i paus.
också egentligen, säger Victor Ejdsell.
– Jag är besviken på min egen insats, vi kommer inte ut tillräckligt bra. Brynäs är 2-3 nummer större än vad vi är, de vinner i princip varje närkamp.
Det gjorde att FBK såg lite sega och tröga ut.
– Förlorar man 2-3 närkamper i samma byte så hamnar efter och så ska man jaga och jaga, så ska man byta och sätter nästa i samma situation. Det är många saker som leder till en dålig helhet.
– Vi har ändå chans att vinna i tredje men lyckas ändå inte att hitta rätt, det är sport och man kan inte vinna varje match, konstaterar han krasst.
– Man vill ändå känna att idag har jag försökt men idag är jag besviken, mest på mig själv.
Hur var känslan för dig ute på isen?
– Det som kändes som om man åkte runt som mellanmjölk hela matchen, fick inte tag i pucken, när man väl hade den så bara försvann den för en, suckar han.
Ni hade sex raka segrar mot Brynäs, kan det ha givit en falsk säkerhet?
– Nej, det tycker jag inte. Men vi har kanske haft nästan för bra utdelning mot dem tidigare.
– Men idag hittade de verkligen ett "stäm" i spelet, fick ner pucken djupt och vann varenda närkamp, säger Ejdsell ärligt.
– Jag har nog inte sett Brynäs så här bra på flera år. De gör det bra och jag tycker samtidigt att vi gör dem lite bättre än vad de är idag.
– När vi ser vad som händer på isen och vi inte får fast pucken, vi får inget momentum ute på isen. Det är mycket som inte stämmer idag. Men på 52 omgånger kommer vi ha några bottennapp, så är det, tycker FBK-centern.
Vad gör ni åt det här till nästa match?
– Man får framför allt gå till sig själv! slår han fast.
– Se till att när man har sin tid på isen så ska man göra något bra av det. Vinna min duell, ta min åkning och sätt pressen, göra det där lilla rätt.
– Fokusera mer på det lilla enkla, kanske, få med pucken framåt och se till att man skapar fart i spelet. Vi vill ju framåt, framåt, framåt, vinna kampen och ta pucken mot mål.

Förutom att Per Åslund gjorde båda målen för Färjestad hade Ejdsell hade plus i kanten för en medspelare.
– Den som tog tag i det i tisdags och den som tar tag i det idag är vår kapten, Linus (Johansson). Han spelar enkelt, utan krusiduller och kör, vinner sina dueller. Man kommer ganska långt på det när spelet inte riktigt är där.

Ni behöver göra det betydligt bättre på tisdag borta mot Mountfielt i CHL.
– Ja, vi vann med nöd och näppe hemma och därnere kommer de att komma ut att köra ännu mer. Så vi måste upp några snäpp, helt klart.