J20: Back-to-back väntar
Publicerad: 2018-12-01
J20
Vårt J20-lag står inför en rejäl utmaning när man i helgen möter Örebro HK i ett dubbelmöte. Ett avgörande skede då läget i tabellen börjar kräva segrar.
– Ska vi vara med i racet måste vi ta sex poäng i helgen, klargör Markus Karlsson.

Kniven mot strupen är kanske ett vedertaget begrepp inom sportens värld. I dag är det våra killar i J20 som kommer sättas på prov då man möter Örebro hemma i Kobbs Arena. Ett Örebro som för stunden ligger fem poäng före Färjestad BK men detta är något laget ska ändra på.
– Det är inte mycket att fundera på. Vi ska gå ut och köra. Göra en bra prestation, säger Karlsson.

Örebro som fogar över ett fysiskt lag lär inte vika en tum. Men efter en bra insats av vårt J20 mot Södertälje förra helgen är modet och tron på topp.
– Vi ska matcha Örebro i det fysiska spelet men också vårda pucken. Då är vi som bäst, menar Markus.

En lyckad träningsvecka där humöret är på topp i truppen efter segern senast gör att förutsättningarna för två bra matcher mot Örebro finns.
– Mot Södertälje tog vi tag i matchen och visade att vi bestämmer. Samma mentalitet ska vi nu ha mot Örebro, säger tränare Karlsson.

Fem poäng upp över strecket är uppgiften att lösa. Helgens dubbeldrabbning mot Örebro är så nära slutspel man kan komma.
– Blir helt avgörande. Nu är det bara att gå ut och släppa loss, avslutar J20s tränaren.

Första matchen spelas i dag i Kobbs Arena klockan 13.15 och i morgon åker laget till Örebro för ett returmöte. Den matchen spelas i Behrn Arena klockan 13.00.

Skribent Viktor Algurén