"Pennan": – En riktigt bra insats totalt sett!
Publicerad: 2020-12-15
Eftersnack
Färjestad vann efter en grym laginsats mot Rögle i Ängelholm, 4-3 efter straffar.
– Grabbarna hade bestämt sig idag, säger Johan Pennerborn nöjt.

– Rögle är ligans bästa lag och var obesegrade hemma, vi ville sätta stopp för det, säger Johan Pennerborn.
Efter en godkänd förstaperiod klev Färjestad upp rejält i den andra.
– Ja, vi hade både 2-0 och 3-1 där, säger FBK-tränaren som tyckte att Rögles första mål kom till efter en misstänkt offside.

Det var 3-3 efter ordinare speltid och Michael Lindqvist sköt bonuspoängen till FBK. Målvakten Henrik Haukeland räddade alla fem straffarna från Rögles sida.
– Han gjorde en grym räddning där i första perioden och gjorde en mycket bra match, berömde "Pennan".

En avgörande faktor för matchens utgång var spelet i numrärt överläge och underläge. Ikväll höll FBK tätt under Rögles fyra numerära överlägen medan man gjorde två mål framåt i eget powerplay.
– Viktigt att vinna kampen i "special teams", håller man tätt bakåt och gör mål framåt vinner man matcher, konstaterar FBK-tränaren.

Men framför allt var det en stor laginsats bakom segern?

– Ja, grabbarna hade bestämt sig idag, det var en riktigt bra insats totalt sett. Överhuvud taget var det en väldigt bra hockeymatch, tycker "Pennan".

Sebastian Erixon åkte på en tuff smäll i andra perioden och utgick. Leon Bristedts tackling var lite halvful eftersom den kom från blinda sidan och Erixon var chanslös att skydda sig.
– Vi plockade av honom som en säkerhetsåtgärd, vi får utvärdera i morgon och se hur det är med honom.