Linus: – Det flyger många tankar i skallen en kväll som igår
Publicerad: 2021-12-29
inför match
Han var rejält stukad efter matchen igår. Idag var Linus Johansson och laget på is igen inför avfärden mot Gävle.

– Skönt att det är match så direkt inpå gårdagen, säger han.

Det var en nedslagen Linus Johansson som efter matchen igår satt och reflekterade över kvällen. En kväll, som med hjälp av en natts sömn gått över till en ny dag.
– Man är helt tom där och då. Bedrövad över att man gjort så många människor besvikna, frågande till varför det som hände hände. Det flyger många tankar i skallen en kväll som igår, säger han.

Idag på förmiddagen tränade laget innan man efter lunch sätter sig på bussen för avfärd till Gävle och morgondagens möte med Brynäs.

Hur kastar man av sig en match som den igår?

– Det går inte att kasta av den, men den är spelad och vi kan inte längre påverka utgången av den. Det vi kan påverka är det som kommer framöver och först och främst matchen i morgon. Låter kanske hårt och konstigt att man ”bara ska glömma”, men det måste vi. Vi ska heller inte ta ifrån oss själva att vi fram till igår har spelat ganska bra hockey och vunnit en hel räcka matcher. Vi får inte låta gårdagens magplask förstöra det vi har kämpat oss till på slutet. Som min kloke far brukar säga när han gör affärer…att nu när jag inte fick den här så ska jag bannemej ta nästa. Lite så tänker jag, säger Johansson.

Träningen genomfördes med alla på is, dock med en något sen Michael Lindqvist som gjorde efterkontroller på sin tumme. Samtliga är för dagen tillgängliga för spel - alla förutom Oscar Lawner som under dagen stängts av i tre matcher efter sitt matchstraff igår.
{!A}