NEXTA kliver in som ny partner
Publicerad:

Samtidigt som FBK Shoppen lanseras i ny tappning, presenterar Färjestad BK ett nytt partnerskap med det värmländska bolaget NEXTA.
I samband med att Färjestad BK lanserar sin nya e-handelslösning, står det klart att det värmländska bolaget NEXTA kliver in som ny partner till klubben. Ett samarbete som bygger på gemensamma värderingar och en stark lokal förankring.
– Som värmlänning har Färjestad BK alltid varit en självklar del av min uppväxt, något jag följt med hjärta och engagemang sedan jag var liten. Att nu få möjligheten att, genom NEXTA, bli partner känns därför både naturligt och väldigt inspirerande, säger Erik Knutsson, VD på NEXTA.
NEXTA är ett ungt bolag med höga ambitioner och stark framtidstro. Genom samarbetet med Färjestad BK får företaget en plattform för att bygga varumärke, skapa relationer och bidra till klubbens fortsatta utveckling.
– För oss handlar det om mer än bara hockey, det är en chans att stötta en förening som betyder mycket för så många. Vi ser starka paralleller mellan vår företagskultur och FBK:s värderingar kring passion, professionalism och lagarbete, fortsätter Knutsson.
Samarbetet lanseras samtidigt som FBK Shoppen får ett rejält lyft – med ny design och förbättrad användarupplevelse. Värt att nämna är att de 50 första ordrarna får en överraskning från shoppen, som en del av firandet. Först till kvarn!
– Det vi ser mest fram emot är att få växa tillsammans med FBK, både som företag och som en del av klubbens nätverk. Att få vara med och bidra till klubbens framgångar, samtidigt som vi utvecklar vårt eget bolag, känns väldigt rätt för oss.