Färjestad slog Leksand i premiären
Publicerad: 2018-09-16
Dam
FBK Dam startade upp säsongen i helgen. Seger i säsongens första match där Leksands IF 2 fick se sig besegrade med 3-1 (2-0, 1-1, 0-0).

– Vi gör en stabil insats. Första perioden är bra, andra mindre bra, men i tredje gick vi ut och gjorde det vi skulle för att ta hem matchen, säger tränare Henrik Rehnberg.

Efter en något rörig försäsong tycker ändå Rehnberg att de fått ihop det bra efter de förutsättningar som sommaren och hösten givit.
– Vi har haft det lite tunt med folk, men vi fick ihop ett lag till premiären och vi gjorde det bra. Vi har träningsmatchat mot killar vilket också har gett resultat. Vi ser med tillförsikt fram emot fortsättningen, säger Rehnberg.

Nästa match för Färjestad i DamEttan västra är nästa lördag då man åker till Västerås för möte med VIK.