"Linkan" besviken målskytt
Publicerad: 2020-09-26
Eftersnack
Michael Lindqvist har varit borta i nio månader pga en svår knäskada men mot Brynäs var det dags igen för skarpskytten som tryckte in 2-2-kvitteringen.
– Målet var roligt för stunden men när vi förlorar skiter jag faktiskt i det, suckar "Linkan".

Tung hemmaförlust mot Brynäs med 3-5 men det fanns några glädjeämnen i besvikelsen. Michael Lindqvist gjorde mål igen, drygt nio månader efter knäskadan i december förra vintern.
Brynäs tog ledningen med 2-1 men efter vunnen tekning dröjde det bara 5(!) sekunder innan "Linkan" snärtade in 2-2-pucken.
Har du koll när du gjorde mål senast?
– Ja, faktiskt, två mål mot Leksand i december, säger han.

Lindqvist var oerhört besviken efter matchen.
– Ja, jag tycker att vi bjuder bort matchen, vi ska inte förlora en sån här match.
Vad var det som gjorde att ni förlorade?
– Svårt att säga exakt så här direkt efter match men vi släppte till alldeles för enkla chanser, ger dem enkla lägen, tycker "Linkan".
– "Hauke" (målvakten Haukeland) räddade väldigt många klara lägen så vi måste steppa upp spelet i egen zon.
– Sen gör de två mål och vi bara ett mål i powerplay, special teams är en stor del av matchen.
Hur känns det i kroppen efter så lång frånvaro, nu har du spelat tre matcher?
– Inget att gnälla på, kroppen känns bra, säger han.
– Känns bättre för varje match, men vill spela ännu bättre och jagar formen litegrann.