Inför semifinal 5:7: – Det är vinst eller semester som gäller
Publicerad: 2019-04-14
Semifinal 5:7
Om Färjestad stått mot väggen tidigare under säsongen så är det inget emot dagens förutsättningar. Vid förlust är säsongen slut.

– Den tar inte slut ikväll, slår tränare Pennerborn fast.

Nej, för ska man ta en titt i statistik och siffror så har Färjestad redan brutit en trend.
– Vi har gått från röda siffror till gröna, säger han och syftar på de senaste corsisiffrorna. Siffror som dock inte vinner några matcher åt en.
– Över tid gör de det. Nu måste vi addera trafik på samma sätt som när vi gjorde vårt godkända mål senast. Siffrorna från den matchen visar att vi gjorde bra saker. Kan vi fortsätta att vara mentalt starka så kommer den här matchserien att tippa tillbaka till var fördel igen, säger Pennerborn.

Vinst idag och det är en missad matchboll för Djurgården. Då ska nästa slås in på hemmaplan i Globen på tisdag. På papperet en enkel match, i verkligheten en helt annan.
– Förutsättningen för att vi ska få en match i Globen är ju vinst idag och vi har inga andra planer än att gör just det.

Tre raka vinster krävs för att ta sig till final.

– Ja, och har Djurgården lyckats med det hittills ser jag inget som säger att inte vi också kan göra det. Först till fyra går till final, säger Pennerborn.