Sven-Ingvars intar Löfbergs Arena!
Publicerad: 2018-08-24
Konsert
Den 22 mars 2017 gick Sven-Erik Magnusson, en av Sveriges mest omtyckta och största musikprofiler, ur tiden. Den karaktäristiska stämman tystnade, men den fantastiska låtskatt som Sven-Erik och Sven-Ingvars levererade under sina 60 år på scenen lever i högsta grad vidare.

"Länge leve Sven-Ingvars" är en rikstäckande turné under våren 2019 där turnén naturligtvis avslutas i Karlstad och i Löfbergs Arena. Fredag 26 april blir det en känslosam konsert, en musikalisk resa genom Sven-Ingvars låtskatt och en kväll för oss värmlänningar att tillsammans med Oscar Magnusson vid mikrofonen njuta av alla hits, ta del av nya tolkningar och återuppliva bortglömda skatter. En kväll att minnas helt enkelt!

– Det känns riktigt bra att vi får avsluta turnén i Löfbergs Arena, det blir på något sätt som att cirkeln sluts lördag 26 april efter att turnén har spelat under våren på 15 andra ställen runt om i Sverige och i Norge, säger Lennart Åhs, VD Great Event of Karlstad.

– Hela Löfbergs Arena hyllade och hedrade Sven-Erik Magnusson inför en kvartsfinalmatch mot HV71 i slutet av mars 2017, en fantastiskt stark upplevelse för oss alla som var på plats den matchen. Att vi nu får uppleva Sven-Ingvars igen genom Oscar vid mikrofonen är fantastiskt och något som jag tror hela Karlstad och Värmland ser framemot, säger Johan Kemi, Event- & Privatmarknadschef Färjestad BK

Upplev Sven-Ingvars på bästa sätt och i kombination med mat och dryck i Löfbergs Arena fredag 26 april!

Restaurangpaket

The Chef’s Table

Paketet för dig som vill ha det bästa av allt. Här serverar vi en välkomponerad fem-rätters meny med tillhörande dryckespaket. Kvällen startar givetvis med bubbel och smakerna och råvarorna är i fokus. Kocken lagar och berättar om maten från det öppna köket och vi garanterar en gastronomisk upplevelse. Showen ser ni från de bästa läktarplatserna i arenan. Kan det bli bättre?

Vit sparris - blomkålskräm, syrad blomkål, löjrom, kavringscrisp
Crabcakes - tartarsås, kryddkrasse, sockerärtor
Jordärtskockssoppa - rökt sidfläsk, tryffelkräm, västerbottenost
Pepparbakat kalvinnanlår - potatispuré, rosmarinsky, sotad morot, knipplök
Blåbärsparfait - vit choklad, päron, brioche

1995kr/person

Golden Star Premium

Vår showrestaurang ”Golden Star” är belägen med en fantastisk vy över arenan och showen. Här njuter ni av mat och dryck i toppklass. Förrätten serveras på en tallrik av välkomponerande smaker och därefter varmrätt på buffé. Våra kockar trancherar och berättar om maten på plats. Vid restaurangens bakrebord serveras middagen vid bordet och sedan har ni omedelbar närhet till era platser på restaurangens läktare. Vid restaurangens balkongbord serveras maten och ni ser showen direkt från ert middagsbord.

Förrätt

Vinkokt vitsparris med löjrom, rabarbervinegrette, blomkålspuré och krutonger stekta i brynt smör.

Varmrätt

Pepparstekt gödkalvinnanlår serveras med vitlöksconfiterad potatis, rosmarinsky, sotad morot och mjölkinkokt lök.

Balkongbord 995kr/person

Bakrebord 895kr/person

The Locker Room

Välkommen till Löfbergs Arenas Locker Room. Förrätten serveras på en tallrik av välkomponerande smaker och därefter varmrätt på buffé. Våra kockar trancherar och berättar om maten på plats. Du njuter av mat, dryck och härligt tempo som uppladdning innan showen. Därefter har du konsertbiljetter på nedre läktare.

Förrätt

Varmrätt

795kr/person

Information från Löfbergs Arena

AFTER SHOW!

Direkt efter showen är slut välkomnar vi alla arenans gäster till Golden Star för en fest med skön musik, hög puls, drinkar och snacks.

Parkering och kommunikationer

Det kommer att gå en gratis direktbuss från Stora Torget (nedanför Tingvallaskolan) ut till Löfbergs Arena. Avgångstiderna från torget är 18.00 – 18.30 – 19.00 – 19.30. Efter konserten går bussar direkt utanför huvudentrén till Stora Torget.
Karlstads Stadsbuss nummer 6 mot Färjestad går som vanligt. Kliv av på hållplatsen som heter Trav och Arena.

Det finns flera parkeringar utanför arenan. Följ skyltningen till Södra eller Norra parkeringen.

Garderob

Vi har våra garderober placerade längs båda långsidorna på arenan. I garderoben kan du betala med kort eller kontant.

Kiosker och servering

I Löfbergs Arena finns det flera olika kiosker och serveringar. På båda etagen finns kiosker som serverar dryck, snacks, godis, korv med bröd mm. I entréhallen av arenan finns en fastfood som serverar hamburgare, kebab, korv mm.

Missa inte Löfbergs Arenas konsertbar. Den ligger i entréhallen och erbjuder öl, vin, drinkar och härlig musik. Såklart kan du även få ett alkoholfritt alternativ och något att tugga på.

Mer infomation

Kontakta Färjestad BKs Kundcenter på 054-223300 eller [email protected]