Färjestad lånar in spelare
Publicerad: 2023-02-01
Lagbygget
Med en skadesituation på backsidan lånar nu Färjestad in Calle Odelius (18) från Djurgårdens IF.

– Vi behöver bredda vår backsida som har en utmanande skadesituation och är glada och tacksamma att få låna Calle resten av den här veckan, säger Rickard Wallin.

Calle Odelius, med Nykvarn som moderklubb, spelade sina första juniorsäsonger i Södertälje SK innan han tog klivet till Djurgården säsongen 19/20. Han har spelat i både J18, -och J20-landslagen och fanns med i laget som senast spelade JVM.

I NHL-draften 2022 tingades han av New York Islanders i den andra rundan (65:e totalt) och skrev samma år kontrakt med klubben från Long Island. Han är den här säsongen utlånad till Djurgården, och kommande två matcher till Färjestad.
– Han är en ung spännande spelare som trots sin unga ålder spelar ett moget backspel som vi hoppas kan hjälpa oss och även honom att skaffa nyttig erfarenhet, avslutar Wallin.