Härlig utmaning väntar på Hovet
Publicerad: 2019-01-29
inför match
Ännu en bortamatch - idag på Hovet mot Djurgården. Ett klassikermöte mellan seriens mest målglad lag.

– Alltid roligt att åka till Hovet och möta Djurgården, säger Johan Pennerborn.

Det råder inget tvivel om att matchen på förhand bjuder in till det mesta. Båda lagen i tabellens övre skikt, men som i jakten på att behålla och förbättra sina respektive positioner, kommer att göra allt för att besegra sin motståndare. I den jämna tabellen är varje poäng viktig och lägger man också till den historiska spänningen mellan Färjestad och Djurgården så är det inte svårt att hitta motivation till kvällens drabbning.
– Det krävs att vi är med från start, intensiva i spelet utan puck och håller oss till vårt system. Vårt ansvarstagande var bättre i Timrå än senast hemma mot Rögle så det var ett steg i rätt riktning, säger Johan Pennerborn.

Martin Johansson kommer inte till spel då han ådrog sig en fraktur som kommer att hålla honom borta från spel i ungefär fyra veckor.
– Det är det som gäller initialt, säger Mattias Hell, medicinskt ansvarig.

På pluskontot återfinns Johan Ryno som åter är klart för spel. Dessutom gör nyförvärvet Christopher Bengtsson debut i Färjestad - eller återkomst kanske är mer passande då han redan gjort en säsong i Karlstad. 2011-2012 spelade han i J20 och fick även testa på spel i a-laget. Nu är han alltså tillbaka och han kunde inte ha varit gladare.
– När jag blev klar över att jag på något sätt skulle byta klubb så var min högsta önskan att få komma hit. Nu är jag här och nu ska det bli extra roligt att få göra debut i Stockholm mot Djurgården, säger Huddingekillen Bengtsson som anslöt från Rögle igår.

Matchen startar klockan 19:00 och sänds på Sportkanalen.