Se upp när du köper biljetter!
Publicerad: 2019-02-26
biljetter
Vill du säkra upp en plats i Löfbergs Arena och samtidigt inte behöva betala mer än vad biljetten kostar? Då ska du köpa dina biljetter via farjestadbk.se eller på något av våra fysiska försäljningsställen.

Vid ett antal tillfällen under säsongen har föreningen nåtts av uppgifter att hockeybesökare betalat överpriser för sina biljetter. Vid samtliga tillfällen har besökarna köpt sina biljetter via tredje part. Aktörer som inte är auktoriserade att sälja FBK-biljetter.
– Mycket olyckligt, men här har vi ett problem som vi inte kan råda över. I Sverige är det ännu inte förbjudet att sälja biljetter till evenemang som man inte själv arrangerar. Här gäller det att kunder är uppmärksamma, oavsett om det skulle gälla en hockeybiljett eller till annat evenemang, säger Stefan Larsson, VD Färjestad BK.

När det gäller våra hockeybiljetter så säljs de på webben via farjestadbk.se. Du kan också köpa din biljett via Scalateatern i Karlstad centrum.
– Vi månar om våra besökare och går därför ut med den här varningen. Våra biljetter anses vara prisvärda och ska så vara utan att några mellanhänder skor sig på våra besökare. Särskilt viktigt nu när vi har väldigt mycket folk på matcherna och det vankas ett slutspel, säger Stefan Larsson.