– Vi gör det vi ska, till slut!
Publicerad: 2020-11-03
DamEttan
Tränare Niclas Malmquist var glad över de tre poängen, och hur matchen slutfördes.

– Darrigt till en början, men sen tog vi över och kunde spela hem matchen, säger han.

Leksands andralag kom med förstärkningar från sitt SDHL-lag. Fem stycken närmare bestämt.
– De kommer från matcher, men det syns att de har en växel till. Men med det sagt så tycker jag att sättet vi avslutar matchen ger oss ett kvitto på att vi själva är på rätt väg, menar Malmquist.

Det som såg nervöst och skakigt ut i den första perioden var som bortblåst när kvitteringen kom i slutet av den andra perioden.
– Därifrån kontrollerar vi matchen, och vi gör det för att vi börjar spela som ett lag. Det var lite för mycket på egen hand i första och det fungerar inte. Känns riktigt bra att ta de här poängen och på sättet vi gör det, avslutar Malmquist.