Lördag, utsålt, Frölunda och Peter Nordström
Publicerad: 2019-11-29
inför match
Efter den fina torsdagskvällen med Magic Mike Johansson som huvudperson vänder vi nu blickarna mot lördag då en annan av våra stora ska hyllas. Peter Nordströms tröja #19 ska hissas.

Magic Mike Night blev så bra den kunde ha blivit. En fin ceremoni för Micke Johansson och en trepoängare på det då Skellefteå slogs tillbaka med 4-2. En av anledningarna till vinsten skrivs blockade skott. Offerviljan i FBK-lägret är beundransvärd för stunden och detta var något som tränare Johan Pennerbon adresserade på torsdagens presskonferens.
– Man blir varm i hjärtat när man ser det, sade han då.

En konsekvens av det är att saker och ting kan gå sönder. En av de som blockade många skott var Sebastian Erixon. Ett skott träffade i ryggen och han blev liggande en stund på isen. Upp igen, in i båset och andas en stund för att vara på det igen. Mera skott och en ny träff vilken är den som gör honom osäker inför lördagsmatchen.
– Vi ska testa Sebbe på matchdagen och se hur det ser ut. Spel eller ej bestäms under morgondagen, säger Pennerborn.

Lördagens stora händelse innan nedsläpp är ju såklart att Peter Nordström får sitt nummer pensionerat. #19 åker upp i taket i en ceremoni som tar sin början klockan 17:30. Uppmaningen är därför att vara på plats i tid.

Mer information här:

Vill man vara ute på Färjestad i tid, och samtidgt se hockey så finns det all möjlighet till det. Damerna möter Leksand i Löfbergs Ice Arena med matchstart klockan 15:45.
{!A}