Nu blir det enklare att parkera utanför arenan.
Publicerad: 2019-03-25
Parkering
Nu kan du använda parkeringsappen APCOA FLOW på parkeringarna utanför Löfbergs Arena, precis som på övriga APCOA-parkeringar runt om i stan.
- Parkeringsförfarandet kommer att bli mycket smidigare, säger Fredrik Wheeler som är marknadschef på APCOA.

Om du laddar ner APCOA FLOW redan nu får du 50 % rabatt vid ditt första parkeringstillfälle på arenans parkeringar. Ange rabattkod ARENA50 innan du påbörjar parkeringen. Perfekt inför nästa match!

Med APCOA FLOW slipper du köa till automaten och kommer snabbare in till arenan. Dessutom kan du ändra parkeringstiden direkt i mobilen, till exempel om matchen går till förlängning. Du kan också få väganvisningar till närmaste APCOA-parkering.

APCOA Parking, som skapat appen, har haft ett långt samarbete med Färjestad och företagets marknadschef Fredrik Wheeler ser fram emot att fortsätta med det, nu när Karlstad blir första staden där APCOA FLOW kommer lanseras.

– Karlstad är första staden där vi lanserar APCOA FLOW, och det känns såklart riktigt kul att få göra det ihop med Färjestad och Löfbergs Arena, säger Fredrik Wheeler.

Appen är gratis att ladda ner och tar bara ut 1 krona i serviceavgift oavsett parkeringsbelopp. Inga dolda avgifter eller krångliga procentsatser.

Du hittar APCOA FLOW i App Store eller Google Play.

Färjestad BK/APCOA