Här ser du Färjestad - Örebro på fredag
Publicerad: 2020-08-26
Sändning
Förutom de 50 biljetter som arrangörsklubben Grums IK säljer via sina kanaler så kommer det också att vara möjligt att streama matchen via svenskhockey.tv – en plattform där även vårt damlag och våra ungdomslag huserar.

Svenskhockey TV sänder försäsongsmatchen Färjestad vs Örebro, fredag 28 augusti. Matchen visas direkt och kan ses på www.svenskhockey.tv vid tecknande av ett årskort eller månadsabonnemang.

Tjänsten kostar 995 kronor för 12 månader och ger dig tillgång till samtliga matcher i tjänsten. Vid tecknande av årsabonnemang går det att välja din favoritklubb. Då går 200 kronor direkt till vald förening. Ett månadsabonnemang kostar 99 kr/mån, och ger även det tillgång till alla matcher på siten – allt från U12 upp till J20 och Damettan.
– Svenskhockey.tv är en streamingsajt som Svenska Ishockeyförbundet och Svensk Hockey TV AB ansvarar för. Satsningen innebär att hallar i Sverige utrustats med en helautomatisk produktionslösning vilket ger möjligheten att livestreama alla matcher från Ungdom (–12 och uppåt), J18, J20, TV-pucken samt ett urval av landskamper och seniormatcher, säger Daniel Franck på Svensk Hockey TV.

Totalt kommer det under säsongen 20/21 finnas 162 uppkopplade hallar i Sverige. Detta innebär att man kan se alla hemma- och bortamatcher från dessa hallar och följa sitt lag och serier. Totalt kommer ca 30 000 matcher att visas i tjänsten denna säsong.

Alla matcher kan ses direkt eller i efterhand på www.svenskhockey.tv. När kontot är skapat går det även följa matcherna via appen ”SvenskhockeyTV” som finns att hämta via App Store och Google Play.

Det löpande månadsabonnemanget kan sägas upp när som helst.

Matchen i Grums på fredag startar klockan 18:00