Pennan: – Det finns saker att jobba med
Publicerad: 2018-08-18
Försäsong
Johan Pennerborn var diplomatisk i eftersnacket när han summerade matchen.
– Det finns saker som vi kan göra mycket bättre. En sak är ju att inte sitta i utvisningsbåset så ofta som vi gjorde idag.

Det fanns både bra och mindre bra saker att ta med sig från dagens match enligt Pennerborn.
– Jag tycker att intentionerna finns där. Vi har bra snack i båset och det bådar gott inför framtiden. Mindre bra såklart att vi drar på oss så många utvisningar.

Kan man härleda det till tung träning och lite dålig tajming så här i början?

– Nja, visst kan det vara en faktor. Men det kommer till disciplinen och vi måste lägga band på oss. Med det sagt så lägger vi ingen jättestor vikt vid det idag utan ser mer till spelet. Även där fanns saker som är bra och saker som vi måste jobba på, menar Pennerborn.

Med utvisningarna kom Färjestad ur rytm och fick inget flyt i spelet.
– Vi kommer tillbaka från både 1-0 och 2-1 och har bra chanser att själva ta ledningen. Vi gav oss inte riktigt förutsättningarna för att ta kommandot i matchen helt enkelt, säger han.

Han gladdes åt att både Herman Johansson och Carl Jakobsson (födda -99) gjorde bra insatser. – Tror de fick runt sex minuter vardera och de gjorde en bra insats. Även kedjan med Rydahl, Fabbe och Steen rörde om och skapade tryck. Men men, vi har saker att jobba med även om det fanns en del som också var bra idag, summerar Penerborn.