I morgon är det dags för SHL-premiär!
Publicerad: 2022-09-16
inför match
Sommaren är sedan länge ett minne blott. Höstens förberedelser har även de nått vägs ände. I morgon går startskottet för en ny resa - mot nya mål och nya drömmar.
 Vår SHL-säsong startar upp med en kvällsmatch mot Leksands IF, men det kommer att hända lite annat innan pucken går i isen.

En lång säsong avslutades med en oförglömlig match i Luleå. Då hade vi nått till majdag nummer tolv. Dagen efter samlades vi på Stora Torget i Karlstad för en gemensam, och väldigt efterlängtad segerfest.

Och det är just på Stora Torget som säsongen startar i morgon när supportrarna anordnar den årliga marschen upp till Färjestad och Löfbergs Arena. Så var ni än må vara med er egen uppladdning innan matchen i morgon – slut upp på Stora Torget och följ med i tåget mot arenan!

Marschen startar klockan 16:00 - läs mer här!

Väl på plats i Löfbergs Arena så kommer vi efter värmningen att minnas tillbaka lite på den fina vår vi hade tillsammans. Vi välkomnar spelarna in på isen och tar i från alla håll – precis som i slutspelet – när vi sjunger in den nya säsongen i ”På den sköld du klär”.
Därefter hissar vi vår tionde guldflagga till taket i Löfbergs Arena och lägger säsongen 21/22 till handlingarna.

Sen är det nedsläpp och den nya säsongen startar på allvar.

Varmt välkomna i morgon!