Jens Westin på väg "hem" för revansch
Publicerad: 2019-01-25
inför match
En sur uddamålsförlust (0-1) vid förra besöket. Nu är det dags för revansch och Jens Westin ser fram emot att komma "hem" till Timrå och spela.
– Alltid kul. Man känner så många i och runt laget så det är lite speciellt, säger han.

I höstas var det lillebor John som drog längsta strået i brödrafighten. Han har avslutat sin aktiva karriär och är nu materialare i Timrå. Den här gången tänker dock Jens att åka från Timrå som en vinnare.
– Så är det bara. Vi kommer att få se ett Färjestad som kommer ut på ett helt annat sätt än senast hemma mot Rögle, det är det inget snack om, säger han.

Det är väl också en nödvändighet för att kunna åka hem som vinnare. Vad måste vi tänka på?

– Timrå är ett skridskoskickligt lag som också är ett hårt arbetande lag. De kommer från en storseger borta mot Mora så vi måste spela som vi ska för att kunna vinna, menar Westin.

Laget sätter sig på bussen vid lunchtid idag för att ta sig upp de 56 milen till arenan i Timrå där utrustningen lastas av och plockas upp inför morgondagen. Laget övernattar sedan i Sundsvall, en dryg mil söder om Timrå. Efter matchen så lastas bussen och man rullar hemåt i natten.

Det blir en del mil på ett par dagar nu…

– Jo men det gillar jag. Ibland är det skönt att ha en dag eller två i bussen, det har jag inget emot.

Det var ett tag sedan du satte en puck nu. Dags igen?

– Det är ett säkert spel, avslutar han leende.