Adam Werner redo för den riktiga debuten
Publicerad: 2018-10-25
inför match
Han kom från Mariestad till Färjestad som ung junior. Idag står han så inför att av sina drömmars mål - att starta en SHL-match på hemmaplan.
– Det här har man ju längtat efter alltså, säger han.

Han har startat en match tidigare - den i Mora. Men dagens uppgift håller han ändå som något extra.
– Man har ju drömt om det här sedan man var liten. Bara känslan att få stå där ute och få strålkastarna på sig på dagens line-up är ju mäktigt alltså, säger Werner.

Det går inte att missta sig att han verkligen längtat efter det som komma skall.
– Jag startade ju mot Mora borta, men det här är hemma och det är något helt annat. Det är faktiskt lite mer fjärilar i magen än vad det brukar vara, säger han.

Markus Svensson är satt ur spel efter en smäll mot Djurgården hemma i lördags. Eric Forsberg kommer att backa upp Adam Werner i vad som blir ett väldigt ungt målvaktspar till kvällens match.
– Jag känner mig pigg i kroppen och det har varit en bra resa fram till idag. Träningarna är bra och mycket av det är precis som att spela en match, så även om jag inte stått så många matcher käner jag mig redo och väl förberedd, säger Werner.

Det är inte utan att man som åskådare känner sig en aning avundsjuk när man pratar med en kille som vet att han under kvällen kommer att förverkliga en av sina många drömmar. Och trots att han kommer från Mariestad från början så känner han sig väldigt hemma i Karlstad och Löfbergs Arena.
– Jag har känt mig väldigt hemma i Färjestad BK allt sedan min första dag här. Jag vet var saker och ting finns i arenan, om man säger så. Att som i kväll veta att jag har hela ståplats bakom mig när pucken släpps, det är en fin känsla, säger han.