Seger för damerna
Publicerad: 2018-11-18
Dam
Färjestad ångar på i DamEttan Västra efter en 4-0 seger inför storpublik i gårdagens drabbning mot Leksands IF.
– En stabil seger, säger Henrik Rehnberg som är mycket nöjd med insatsen.

Förutsättningarna var på topp för en riktig hockeyfest efter herrarnas seger mot Växjö och en lyckad start i dubbelarrangemanget. Inför hela 780 personer gjorde tjejerna ingen besviken utan tog en trygg seger mot Leksands IF.
– Vi börjar lite spänt i första perioden men vi får en viktig ledning att ta med oss in i andra, säger Rehnberg.

Efter ett 2-0-mål i andra perioden och två sena mål i sista kunde tjejerna återigen blicka upp mot resultattavlan och konstatera att man är effektiva framåt och täta bakåt.
– Moralen är bra, vi levererar trots att vi kanske inte når vår fulla potential idag, säger Rehnberg.

Matchen i stort var en kämpainsats med blandat skönspel och nerv. Leksand kämpade på bra men Färjestad visade varför man ligger överst i tabellen.
– Vi har byggt upp en stark defensiv och det kännetecknar oss numera som lag. Alla jobbar stenhårt i sin backcheck och vi har riktigt duktiga målvakter.

En dag som höll vad den lovade. Två vinnande lag inför en fantastisk publik.
– Inramning var kanon. Jättekul arrangemang där publiken lever sig in och vi kan leverera en hockey vi står för. Vi är nöjda och tackar ödmjukast alla som kom till hallen denna dagen, avslutar en glad tränare.

MATCHFAKTA

Skribent Viktor Algurén