Seriepremiär i DamEttan Västra
Publicerad: 2020-09-19
DamEttan
Herrlaget beger sig till Luleå för sin premiär. Damlaget startar upp sin serie med premiärmöte mot Örebro i Löfbergs Arena idag lördag.

Hur är känslan inför premiären?

– Vi är förväntansfulla inför årets seriespel. Vi har förberett oss så bra utifrån förutsättningar och världsläget. Känslan är att vi har tagit ytterligare steg i vår utveckling både individuellt som spelare, och laget med som helhet inför denna säsong. Vi har hunnit med att sätta grunderna i vårt spel, och även specifika moment vilket känns bra. Vi har några spelare på skadelistan men det tror jag inte kommer påverka oss nämnvärt på lördag säger tränare Niclas Malmquist.

Ingen publik i arenan hur känns det?

– Det är inget som vi funderat så mycket över faktiskt. Matcherna kommer sändas på Svenskhockey TV så våra supportrar för bänka sig i soffan istället till dess att vi får ta in publik i arenan.

Är det någon spelare vi ska kolla extra på under matchen?

– Jag tycker vi har en homogen trupp med många spelskickliga individer, så det är svårt att välja någon speciell utifrån det kriteriet. En spelare som vi tycker är kul att hon valt att komma tillbaka och spela för klubben är Julia Martinsson. Hon har gjort en bra försäsong, och bidrar med bra energi i gruppen, avslutar Malmquist

Laget mot Örebro

Målvakter

50 Linda Glädt 53 Lina Eriksson

Backpar

25 Linn Fernström - 6 Alexandra Finlayson
4 Hilda Södergren - 13 Annie Parsons
3 Fia Larsson - 23 Jennifer Axelsson

Kedjor

64 Emma Lindgren - 24 Mimmi Gill - 14 Elin Benn
39 Josefin Lindström - 27 Julia Pettersson - 28 Emma Thomann
20 Johanna Brink - 91 Ellinor Hermansson - 32 Julia Martinsson

Matchen startar klockan 17:00 och sänds på www.svenskhockey.tv. Klicka här för att hitta rätt!