Jack Berglund uttagen till VM
Publicerad: 2024-04-03
J18
Färjestads Jack Berglund finns med i den trupp som förbundskapten Johan Rosén tagit ut att representera Sverige vid U18-VM för herrar i Espoo och Vantaa, Finland 25 april-5 maj.

– Det ska bli grymt kul att åka till Finland och mäta våra krafter med övriga nationer. Vi är laddade för den här examen för 06-kullen, som får förstärkning av ett par 07:or, säger Johan Rosén, förbundskapten för Team 18 herr till swehockey.se.

Turneringen startar 25 april, men innan det ska Jack och hans lagkamrater i Småkronorna möta USA och Lettland i två träningsmatcher.

Här kan du se hela truppen

Innan det bär av på landslagsuppdrag ska Berglund och Färjestad fortsätta spela slutspelshockey. Laget är framme i kvartsfinal och där väntar Frölunda i ett möte i bäst-av-3. Den första matchen spelas i Löfbergs Arena på torsdag med start 18:00.

Det är fri entré - välkomna!