Jasse Ikonen ansluter till Färjestad BK
Publicerad: 2023-01-23
Lagbygget
Den finländske forwarden Jasse Ikonen ansluter till Färjestad BK med omedelbar verkan. 32-åringen kommer närmast från ett korttidskontrakt med Linköping HC.

Ikonen, har varit hemlandet troget i stort sett hela sin karriär. Förra säsongen testade han ett utlandsäventyr i Pustertal (ICEHL), innan han inför innevarande säsong flyttade hem till Finland och TPS. Nu kommer han närmast från en sejour i Linköping.
– Vi har det läge vi har med våra skador, och när möjligheten att få loss Ikonen dök upp valde vi att agera och ta in honom. Han är väldigt allround och har spelat både ytterforward och center vilket vi tycker passar bra för att stärka upp laget, säger Rickard Wallin.

Jasse Ikonen anländer till Karlstad idag och finns med på lagets gemensamma träning på tisdagen. Kontraktet med Jasse Ikonen är skrivet säsongen ut.