Uppdatering angående Henrik Björklund
Publicerad: 2023-10-03
Skaderapport
Efter en smäll i lördagens match mot Leksand utgick Henrik Björklund och kom inte tillbaka i spel. Sedan dess har några dagar passerat och undersökningar har gjorts.
– Henrik mår bra, men vi kommer att vara försiktiga med honom, säger Mattias Hell, ansvarig för Färjestads medicinska team.

Med tanke på den historik som finns kopplat till Henrik Björklund så kommer man att iaktta en viss försiktighet i den närmaste framtiden.
– På läkares inrådan, och med tanke på typen av smäll så väljer vi i samråd med Henrik själv att iaktta extra försiktighet de närmaste dagarna. Han kommer därför inte resa med laget när de åker till torsdagens match mot Timrå, säger Hell.

Hur mår han?
– Henrik mår bra, men kopplat till historiken väljer vi en mjuk återgång, avslutar Hell.

Nästa chans att se gänget på hemmaplan - köp din biljett här!

Stefan Eriksson