Tack Gereon för fyra fina år
Publicerad: 2021-05-04
Trots personalförändringen i tränarstaben tidigare i år så fanns det en önskan från föreningen att Gereon Dahlgren skulle bli kvar i Färjestad BK i en ny befattning. Nu blir det inte så.

– Jag känner att jag vill fortsätta med tränaryrket så jag har idag tackat nej till en fortsättning i Färjestad BK, säger Gereon Dahlgren.

Det blev fyra år i Färjestad BK. Något som Gereon Dahlgren ser som en fin tid i livet.
– Jag är stolt och tacksam över att ha jobbat i Färjestad BK. Jag har haft förmånen att få jobba med grymma spelare och ledare under mina år i klubben. Jag är tacksam över att ha fått lära känna så många fina människor i och runt omkring föreningen, och som värmlänning värmer det givetvis lite extra. Jag vill tacka samtliga för fyra fina år, säger han.

Även om det sällan är i glädje man går åt varsitt håll så görs det här med ett fast handslag och respekt.
– Vi som klubb har Gereon att tacka för mycket. Det är en härlig människa som vi önskar all lycka med vad han nu ska göra framöver. Vi har idag haft ett bra avslutande snack och går åt varsitt håll som vänner. Just det känns väldigt bra för oss, och jag tror att Gereon känner samma sak, säger GM Peter Jakobsson.
{!A}