Martin Johansson borta från spel
Publicerad: 2019-09-24
skadeläget
Efter undersökningar står det nu klart att Martin Johansson kommer att vara satt ur spel ett tag framöver.

– Läkningstiden för den här typen av skador är mellan 3 till 6 veckor, säger Mattias Hell, medicinskt ansvarig.

Martin Johansson var spelsugen som få innan matchen mot Brynäs i lördags. En match som också var säsongspremiär för honom. Det blev dock bara en period innan det var över.
– Ursäkta språket, men det känns så jäkla surt. Vi var överens och tog ett gemensamt beslut, jag och medicinska teamet, om att det var grönt att spela. Det kändes okej i lördags och vi hade ett skönt stäm i kedjan med ”Gurra” och ”Åsa”. Vi fick göra ett mål och…ja, vad ska man säga. Det drog till i ljumsken och det var bara att kliva av efter första perioden. Så himla tråkigt är det, säger en nedstämd Johansson som nu åter får inrikta sig på rehabträning.

En glädjande nyhet är att Jesper Olofsson är tillbaka i full träning per idag.
{!A}
{!B}