Theodor Lennström återvänder
Publicerad: 2022-02-12
Lagbygget
Färjestad BK stärker upp backsidan med Theodor Lennström (27). Han kommer närmast från KHL-laget Torpedo Nizhny Novgorod.

Theodor Lennström behöver kanske inte någon större presentation, då många FBK-fans minns honom från sina säsonger hos oss mellan 2017-2019. Efter äventyr i Frölunda och Bakersfield (AHL) har han den senaste säsongen spelat med Torpedo Nizhny Novgorod i KHL och på 40 matcher har han skrapat ihop 27 poäng (9+18).

– Vi är glada att få hälsa Theodor välkommen tillbaka till Färjestad BK. Vi vet att han trivdes väldigt bra hos oss när han spelade här, och vi hoppas att det blir likadant nu. Det är en väldigt kompetent back som kommer till oss och vi tror att Lennström ska kunna hjälpa laget på ett väldigt fint sätt, säger sportdirekör Rickard Wallin.

Kontraktet med Theodor Lennström är skrivet säsongen ut. Han ansluter till Färjestad BK efter OS.
{!A}