Konstaterad korsbandsskada för Fabbe
Publicerad: 2018-10-21
Skadeläget
Fabian Zetterlund tvingades lämna gårdagens match mot Djurgården efter att ha skadat knät i en närkamp. Idag kom resultatet av undersökningen.
– Han har ett avslitet främre korsband och blir borta i minst 6 veckor, säger Mattias Hell.

En situation som många andra efter sargen. Dock med resultatet att Zetterlund vred sig i plågor efter smällen.
– En axel mot axel och fastnade med skridskon i isen och vred knät. Så mycket mer är det inte att säga om det. Det känns ju okej, inget ont eller så men stelt när jag går. Tråkigt, men sånt händer ibland, säger han.

Magnetkameraundersökningen gav svaret att främre korsbandet i högra knät är av.
– En i sig allvarlig skada. Knät är dock kliniskt stabilt och Fabbe har en bra muskulatur, så den initiala planen är att han nu ska rehabliteras i 6 veckor och i och med det slippa operation. Men vi får göra en ny utvärdering under perioden när vi vet hur rehabliteringen går, säger Hell.

Ilari Melart tvingades även han utgå i gårdagens match.
– Han fick en smäll i sitt första byte och kunde inte fortsätta. Han är bättre idag och det ser bra ut för honom.

Tomi Sallinen beräknas gå in i ordinarie lagträning kommande vecka.
– Han har tränat på bra och är redo att ta ytterligare steg mot en comeback.

Sebastian Erixon förväntas även han vara tillbaka när laget går på is tillsammans på tisdag.