Sveriges snyggaste långtradare!
Publicerad: 2020-02-13
supporter
Han har haft säsongskort i 36 år. Nu har han också en långtradare som är strajpad med favoritlaget.

– Allt började med en stôllig idé under en bra kväll i Prag för några år sedan, berättar ägaren och åkaren Örjan Tengberg.

Inbitna supportrar gör ibland märkliga saker. Märkliga så till vida att folk som aldrig känt kärleken till en klubb funderar på om man är riktigt klok. I Örjans fall så var starten till det vi ser på bilden en fundering han haft.
– Jag började närma mig de 50 och funderade väl på vad man skulle göra när man blir vuxen. I mitt fall slutade det med att jag förvärvade ett åkeri, berättar han.

Åkeriet Ove P AB i Karlskoga hade drivits av branschprofilen Ove Pettersson i närmare 50 år innan Örjan Tengberg förvärvade bolaget 2016.
– Vi trafikerar hela Sverige, från norr till söder, och levererar gods till många städer där det finns ett hockeylag. De kommer ju aldrig att ha sett en snyggare lastbil i alla fall, skrattar Örjan som räknar med att det säkert kan komma att reta någon.
– Då får det bli så. En tokig idé blev verklighet i och med det här och jag tycker att den är jäkligt snygg, säger Tengberg.

Niclas Eriksson från Färjestads marknadsavdelning ler när han betraktar ekipaget.
– Mäktigt helt enkelt. Vi har pratat ett tag, Örjan och vi, om det här för det är såklart viktigt för oss att det ser ut på ett sätt som vi kan stå för. Resultatet blev mer än godkänt och vi är oerhört stolta att någon vill åka Sverige runt och visa upp oss på det här sättet, säger Eriksson.
{!A}