Michael Lindqvist förlänger med Färjestad BK
Publicerad: 2022-03-21
Lagbygget
Med ett utgående kontrakt kommer det spekulationer. Intressenter har funnits, men idag står det klart att Michael Lindqvist spelar i Färjestad även kommande säsong.

– Det har hela tiden varit min önskan, och fantastiskt kul att det har löst sig, säger Lindqvist.

Våren är inte bara kval, -och slutspelstider. Det är också en tid för spekulation och kommande lagbygge, eventuella nyförvärv och andra flyttar. Med ett utgående kontrakt har Michael Lindqvist haft anbud att fundera på.
– Det har varit prio ett att få till en lösning med Färjestad och jag är glad idag då vi kan berätta det. Jag känner att det kan komma att bli en intressant tid framöver med Wallin och Mitell vid rodret och den resan vill jag gärna vara med på, säger han.

Stockholmaren, som hunnit bli 27 år, har fem säsonger i FBK i bagaget. Nu adderas det med ett nytt treårigt kontrakt.
– Jag vill vara i en miljö där klubben vill vara med i toppen och kämpa om pokalen. Det är ett driv och motivator för mig. Nu ser vi först fram emot torsdagens viktiga match mot Växjö för att sedan ta det därifrån, säger Lindqvist.

–Vi är oerhört glada att en viktig pusselbit väljer att förlänga med oss. Michael har visat mig oerhört mycket genom att välja att vara en del av satsningen framöver mot det gemensamma målet. I sina bästa stunder är han en av seriens absolut största offensiva hot, och har dessutom en stark karaktär på sidan av isen, säger Rickard Wallin.

Kontraktet är skrivet på 3 år.
{!B}
{!A}