Lukas Ekeståhl-Jonsson lämnar Färjestad BK
Publicerad: 2020-05-05
Lagbygget
Idag blev det klart att Lucas Ekeståhl-Jonsson lämnar Karlstad och Färjestad BK.

– Det är efter eget önskemål och vi har valt att uppfylla hans önskan, säger GM Peter Jakobsson.

Lucas Ekeståhl-Jonsson kom till Färjestad från den finska ligan inför säsongen som gick. Nu är det alltså klart att det bara blir en säsong i Färjestad.
– Lucas kom till oss för ett tag sedan och framförde önskemålet om att få lämna. Efter ett tags funderande så har vi kommit fram till att låta honom få fortsätta sin karriär i en annan klubb. Han känner att det är trångt om plats där han vill vara, som offensiv back, och vill se sig om efter en möjlighet där han kan få utveckla det spelet. Inga hard feelings alls utan vi tackar Lucas för hans insatser i vår tröja och önskar honom lycka till i hans nästa äventyr, säger Jakobsson.

– Jag har haft en fin tid i Färjestad, men för min egen utveckling behöver jag se mig om efter en annan lösning. Jag skulle vilja ta tillfället i akt att tacka mina lagkamrater, föreningen och alla fantastiska supportrar för ert välkomnande, stöd och support under min tid här, säger Lucas Ekeståhl-Jonsson.