Rapport från medicinska teamet
Publicerad: 2023-08-01
Skaderapport
Igår samlades herrlaget efter sommarens ledighet och egenträning. Inför omstarten av säsongen finns det några spelare som kommer att ta hand om sina skador vid sidan av isen.

Med en dryg vecka kvar till höstens första matcher (Strömstad) så finns det några spelare som kommer att behöva en tids rehabträning innan det kan bli tal på spel.
– Vi har några killar som har lite tid kvar till full isträning, säger Mattias Hell, ansvarig för det medicinska teamet.

Mikael Wikstrand
– Inget nytt där utan han fortsätter sin rehab som planerat.

Magnus Nygren
– Hans rehab efter benbrottet har gått bra och enligt plan. Han har fortfarande en tid kvar innan han kan gå på fullt då vi vill att benet ska ha full styrka och stabilitet. Han kommer dock att gå på is, men med ”gul tröja”.

Oscar Lawner
– Fick en skada under sommarträningen som krävde operation. Det dröjer ytterligare ca två veckor innan han kan gå på is.

Per Åslund
– Har en längre tid besvärats av en ond ljumske. Han genomgick en operation i början av juli och vi förväntar oss att Per ska kunna vara åter i full träning i slutet av augusti.

Max Lagace
– Har gjort ett mindre planerat ingrepp i början av sommaren som gör att han har några veckor kvar innan han kan gå för fullt, avslutar Mattias Hell.

Stefan Eriksson