Ny målvakt klar för Färjestad BK
Publicerad: 2022-06-15
NDHL
Färjestad BK har gjort klart med en ny målvakt inför kommande säsong. Jule Flötgen kommer från Tyskland men har bott i Sverige i flera år. Hon kommer till Färjestad efter att förra säsongen representerat Leksand.

Lagbygget inför kommande säsong fortsätter och målet är lika klart som alltid - att ta Färjestad BK till SDHL.

Till bygget har nu en ny målvakt adderats i tyska Jule Flötgen som senaste säsongen representerade Leksands IF.
– Hon är nu redo för en ny utmaning i Färjestad och har ambitioner att hjälpa laget för att nå dit vi vill. Vi hoppas att hennes målvaktsspel och hennes erfarenhet från spel i SDHL ska bidra till att skapa trygghet i försvarsspelet. Kemi mellan målvakterna, coacher och resten av laget är väldigt viktigt för henne. Vi tror att hon kommer passa fint in i den grupp vi har idag. Vi önskar henne varmt välkommen, säger tränare Silje Holös.

Jule Flötgen ser fram emot att komma till sin nya klubb.
– Jag tycker att Färjestads framtid ser ljus ut. Klubben gör en fin resa för att bli en stark organisation även på damsidan, och jag hoppas kunna hjälpa klubben att ta det sista stora steget till SDHL den kommande säsongen, säger Flötgen.

Samarbetet på och utanför isen är något som Jule Flötgen värderar stort.
– Mest av allt är jag en lagspelare. En spelare som hjälper mina medspelare både på och utanför isen. Laget går alltid först och jag kommer att göra allt jag kan för att laget ska nå framgång. För mig är det viktigt att vi alla håller ihop och jobbar tillsammans mot vårt mål. Det kommer att bli den viktigate nyckeln om vi ska nå framgång, avslutar Flötgen.

Kommunikatör Erik Rubensson