Pennerborn: – Ingen vidare insats av oss.
Publicerad: 2020-09-08
Försäsong
Trots vinsten var det inga överdrivet glada miner i FBK efter matchen.
– Även om hjärnan och kroppen inte riktigt är med så måste vi kunna hålla ihop spelet på ett mycket bättre sätt, tycker Johan Pennerborn.

Trots 5-3-segern mot AIK så var det allt annat än muntra kommentarer ifrån Färjestadslägret efter matchen. Självkritiken var ganska logiskt för det var slarvigt, hafsigt och ofta nonchalant spel från de grönvitas sida. Och en del solokörningar istället för att spela det snabba passningsspel de vanligen är så skickliga på.
– Ja, matchen var inget att skriva hem om till morsan, direkt, suckar Johan Pennerborn.
– Ingen vidare insats av oss, tyvärr.
Det känns inte som att ni följde matchplanen ni dragit upp?
– Nej, det kan man lugnt säga, säger FBK-tränaren.
– Även om hjärnan och kroppen inte riktigt är med så måste vi kunna hålla ihop spelet på ett mycket bättre sätt. Nu var det en massa utvisningar hit och dit men det spelar ingen roll, vi ska göra det bättre.
Spelet förrycktes givetvis ordentligt då AIK drabbades av 10 stycken två minutersutvisningar medan FBK drog på sig 8 stycken. Det var inga dubbelutvisningar så inte ens halva matchen spelades med spel fem mot fem.

Ni har tränat hårt senaste dagarna?
– Igår körde vi hårt, i förmiddags var det inte så hårt, det ska inte ha påverkat så mycket.
– Nej, det är bara att åka hem, träna ordentligt och göra en bra onsdag och avslutning på veckan, säger han.