Victor Ejdsell lämnar Färjestad BK
Publicerad: 2024-01-09
Övergång
Det står nu klart att Victor Ejdsell lämnar Färjestad BK efter den här säsongen.
– Vi väljer att gå ut med det redan nu för att slippa spekulationer. Nu kan Victor i lugn och ro fokusera på det som är kvar av den här förhoppningsvis långa säsongen, säger sportdirektör Rickard Wallin.

Efter den säsong han haft så hör det till sakens natur att man blir intressant på spelarmarknaden. Med ett utgående kontrakt har Victor haft ett stort intresse kring sig och har nu fattat ett beslut. Ett inte helt enkelt beslut.
– Nej, det har varit mycket funderingar hit och dit, det ska erkännas. Alternativet att stanna kvar här och kämpa för den klubb som ligger mig närmast hjärtat är, och kommer alltid att vara ett alternativ. Men det är ju inget att hymla med, den möjligheten jag nu fått är för svår att tacka nej till. Jag tjänar inte dåligt här överhuvudtaget, men karriären är kort och får man den här möjligheten så…ja, det är svårt att tacka nej. Sen blir det också ett äventyr med spel i en annat land och en annan liga, vilket också lockar såklart, säger Victor Ejdsell.

Att gå ut med nyheten redan nu, hur ser du på det?
– Jag känner att det är lika bra att få det ur världen. Då vet alla om förutsättningarna och jag kan lägga all fokus på att göra en så bra vår här med Färjestad som jag bara kan. Jag känner såpass mycket för den här klubben att jag vill vara tydlig och därmed ge ”Walle” och gänget gott om tid att fundera på bra alternativ för kommande säsong. Jag har heller inget annat mål än att lämna med ytterligare en guldmedalj kring halsen, säger han.

Stefan Eriksson, Färjestad BK

Rickard Wallin har såklart jobbat för att få behålla Ejdsell även kommande säsonger.
– Vi är jätteglada över Victors säsong och har naturligtvis haft ambitionen att förlänga hans kontrakt. Vi har hela tiden haft en bra dialog, som varit både ärlig och transparent från båda håll där Victor vet vad han har hos oss, och vi vet att han gillar att vara här. När nu ett alternativ presenterats på annat håll så har han valt det, och vi kan bara önska lycka till och hoppas att våra vägar möts igen i framtiden. Vi hoppas dessutom att vi har en lång och trevlig vårsäsong tillsammans, avslutar Wallin.

Stefan Eriksson