Olle Lycksell har skrivit på ett NHL-avtal
Publicerad: 2021-05-05
Lagbygget
Forwarden Olle Lycksell har skrivit på ett kontrakt med Philadelphia Flyers i NHL. Han kommer dock att spela kvar i Färjestad BK även nästa säsong.

– En pojkdröm som slår in, säger han.

Debutsäsongen i Färjestad BK började inte riktigt som han hade tänkt sig.
– Nej, det gick lite tungt i höstas och var lite in och ut i laget. Men efter jul så har det rullat på och jag tycker att jag avslutade bra, säger han.

Nu väntar ett nytt äventyr runt hörnet – på sikt.
– Ja, att få skriva på ett kontrakt med Philadelphia Flyers har ju varit en pojkdröm och det är kul när det blir verklighet. Ser dock fram att få spela i Färjestad även nästa säsong. Lagbygget ser onekligen intressant ut och det ska bli spännande att se vad vi kan uträtta. Jag vill bygga vidare på min säsongsavslutning och göra en ännu bättre säsong när vi drar igång igen, säger han.

Att Olle Lycksell är en viktig bit i kommande pussel är något som GM Peter Jakobsson håller med om.
– Vi vet att det finns mycket hockey i Olle. Så pass mycket att han nu får ett NHL-kontrakt vilket vi gratulerar honom till. Samtidigt är det skönt för oss att han stannar även över nästkommande säsong. Han visade god karaktär under hösten då han stundtals var utanför laget. Han slet på och visade att han ville ha en plats, och under våren har han varit en riktigt vass spelare. Vi ser fram emot en ny säsong tillsammans med Olle och det ska bli intressant att se honom ta ytterligare kliv i sin utveckling, säger Jakobsson.
{!A}