Linus Johansson skadad och opererad
Publicerad: 2022-12-14
Skaderapport
Skadeproblematiken grinar emot för tillfället. Ytterligare en spelare kan nu skivas in på frånvarolistan en längre tid framöver då Linus Johansson, efter en smäll i lördagens match, tvingats till operation för en handskada.

– Prognosen säger en månads frånvaro ungefär, meddelar Mattias Hell, ansvarig för det medicinska teamet.

Linus Johansson har dragits med en skada sedan tidigare, en skada som var på god väg att självläka. Under lördagens match fick han dock en ny smäll och det fanns inget annat alternativ än att operera. En operation som genomförts under tisdagen, och där rapporterna säger att allt gått enligt plan. Nu väntar en rehabliteringsperiod för Johansson.
– Inget man önskat direkt. Avstängningen är ju en sak, men att nu behöva missa en massa matcher ytterligare känns ju bara förjävligt rent ut sagt, säger lagkaptenen besviket.

– Rehabliteringstiden för en skada av den här karaktären är ungefär en månad. Det är det vi får gå efter, säger Mattias Hell.

SISTA MATCHEN INNAN JUL!

{!A}