Anton Karlsson tränar med Färjestad BK
Publicerad: 2021-08-17
Försäsong
Backen Anton Karlsson kommer från och med idag att träna med Färjestad BK.

– Vi har lite skavanker och går snart in i ett tätare träningsmatchande. En försäkring för oss och en fin möjlighet för Anton att visa upp sig, säger Peter Jakobsson.

Med Jens Westin på sidlinjen ytterligare en tid så väljer Jakobsson och gänget att ta in Anton Karlsson på en try-out till och med 10 september. Anton har spelat 270 matcher i SHL och där han senast representerade Linköping. Han står för dagen utan kontrakt och ser perioden i Färjestad som en fin möjlighet att visa upp sig.
– Jättekul att det gick att lösa. Det blir en fin möjlighet för mig att få träna med ett bra gäng och visa vad jag kan, säger han samtidigt som lagkapten Mikael Wikstrand passerar och de båda delar ett skämt.
– Helt obekanta ansikten är det ju inte heller. Wikstrand har jag spelat med i Mora och jag känner även en del andra killar jag spelat med på olika platser. Sen känner jag ju till de flesta från sarghörnet, ler Anton.

För Jakobsson är Anton Karlsson ett namn som varit på tapeten tidigare.
– Vi har tittat på Anton förut. Passar bra att han kommer in just nu då vi har lite skavanker. Matcherna kommer tätare framöver och det är bra att ha en extra kille att tillgå. Rent ekonomiskt belastar det oss inte alls skulle jag vilja säga.

Klassisk fråga - varför inte fylla på med juniorer?

– Det gör vi, men för att inte helt dränera J20 på backar och ställa till det för dem i sina förberedelser så tar vi in Anton. Sedan får vi se var det tar vägen. Gör han det bra under den här perioden så kan det ju vara så att någon vill skriva kontrakt med honom, vilket lika gärna kan vara vi, avslutar Jakobsson.