Jesse Virtanen + Färjestad BK = SANT!
Publicerad: 2021-02-16
Lagbygget
Nu är det klart - Jesse Virtanen stannar i Färjestad BK. Han har idag skrivit på en förlängning på sitt kontrakt.

– Känns fantastiskt. Det är här jag vill vara och det är här jag vill försöka vinna något, säger han.

Jesse Virtanen har, sedan han först anlände, varit en av ligans bästa backar. Då är man per automatik också en av lagets viktigaste spelare som ofta omgärdas av rykten om flyttar till andra ligor och lag. Innan årets säsong gjorde också Jesse en utflykt till KHL, men är nu tillbaka i vad han själv kallar ”sin andra hemstad”.
– Det har blivit så. Jag trivs bra i Karlstad och Färjestad så min första prioritet var att få stanna kvar. Nu är det klart och jag är jätteglad för det, säger han ödmjukt.

Vad är det som gör att du väljer att stanna?

– Som jag sa, och har sagt sedan jag kom hit första gången, jag trivs oerhört bra. Det här är också en klubb som vill saker, som vill vinna. Och ska jag vinna något så vill jag göra det här i Färjestad.

Kontraktet är skrivet på 2 år.
– Precis, och det ger en stabilitet i livet och man vet vad man ska göra ett bra tag framöver. En skön känsla helt enkelt.

Hur har säsongen varit hittills tycker du?

– Mycket upp och ner. Vi har ett bra lag här och får vi bara saker och ting på plats så kommer det att bli bra det här. Det är 13 matcher kvar av serien och vi ska göra allt för att nå, först och främst, en plats bland de sex första. Vi startar upp med en av de tuffaste bortamatcherna, men känslan är bra och vi är laddade inför uppgiften, säger han.
{!A}

En ack så viktig pusselbit i lagbygget är således på plats.
– Jätteskönt såklart. Att få klart med Jesse var högt upp på vår agenda, och när vi nu landat in den underskriften så känns det oerhört bra. Känns ju också fantastiskt hedrande att han trivs så bra i staden och i klubben. Där får vi ta åt oss äran allihop, allt från folk här i huset som alla supportrar. Alla är en stor del i trivseln, säger Peter Jakobsson.
{!B}