Uppdatering gällande Per Åslund
Publicerad: 2023-02-15
Skaderapport
Per Åslund var tillbaka i spel igår efter att ha missat ett antal matcher på grund av en skada. Igår var oturen framme igen och han tvingades utgå efter två perioder.

Det handlar dock inte om att den gamla skadan slagits upp.
– Per åkte till sjukhuset igår kväll för undersökning, varpå han sövdes och ett mindre ingrepp gjordes. Om allt går som det ska så kommer han att missa en vecka eller två veckor. Mer än så kommenterar vi inte i dagsläget med tanke på patientsekretessen, säger Mattias Hell, ansvarig för det medicinska teamet.

Truppens skadeläge är, och har varit, ett stort samtalsämne under säsongen.
– Det har varit mycket skadesnack, naturligt då det varit en del ”långa” skador på ledande spelare. Vi har varit frikostiga med att uppdatera media om läget i de flesta enskilda fall, men då vi närmar oss slutet av säsongen kommer vi från och med nu endast att använda klubbens egna kanaler och kommunicera när vi känner att det finns något att kommunicera gällande skador eller sjukdom. Sen kommer det ju att vara så att vissa inte är på is men som ändå är i träning, vilket inte behöver betyda att det i de fallen handlar om skador eller sjukdom, utan mer vad som är bäst för deras kroppar där och då, säger Hell.