Mot nästa steg med nytt ansikte i laget
Publicerad: 2023-01-17
NDHL
Färjestad laddar för nästa steg. Inför kvalserien mot SDHL utökas truppen med den landslagsmeriterade forwarden Maria Lindh.

– Det finns mycket hockey i den tjejen, säger tränare Silje Holös.

Maria Lindh, med en meritlista som innehåller två OS-turneringar, tre VM och ett SM-guld med Djurgården, ansluter till laget i slutet av veckan.
– Beroende hur det löser sig med flytten så får vi se vilken dag det blir. Troligen hinner hon inte hit för att spela hemmamatchen på söndag. Sen ska hon matchas i form då hon inte spelat sedan 2018, säger Holös.

Är det en chansning att ta in en spelare som inte varit igång på så länge?

– Igång har hon varit, men inte spelat hockey. Men det är en bra spelare som kommer att bli en tillgång för oss. Det handlar inte om ork utan mer få igång klubba och skridskor. Men vi har lite tid på oss innan kvalserien startar, säger Holös.

Det återstår två matcher av NDHL Västra. Nu på söndag väntar SHK på hemmaplan i Löfbergs Arena och den sista seriematchen i det här steget spelas i Västerås kommande vecka.
– Vårt mål för serien är att gå rent - helt utan poängförlust. Sen kommer vi att slipa på detaljer under tiden fram till att kvalserien drar igång. Det är en spännande tid, den som kommer nu, avslutar Holös.
{!A}