Stort intresse för sista gruppspelsmatchen i CHL
Publicerad: 2019-10-15
CHL
Pucken är släppt i Färjestads sista gruppspelsmatch i Champions Hockey League. Fjolårsfinalisterna Red Bull München är, tillsammans med många andra, på besök. Dryga 5000 har kommit till Löfbergs Arena idag.

Den bästa publiksiffran hittills i Sverige under en CHL-match noterades 22 augusti 2014 då Linköping HC lockade 6 127 åskådare till mötet med HC Pardubice i CHL-premiären.

Idag är det 5326 på plats i Löfbergs Arena för att heja fram Färjestad BK till en slutspelsplats i Champions Hockey League.
– Jättekul att det är så många på plats i vår arena för den här matchen. Högsta publiksiffran för oss i CHL någonsin. Visst har vi ansatt åtgärder för att fylla på inför kvällen vilket inte alltid är en garanti för att folk verkligen sluter upp. Men det har vår publik gjort idag och det värmer, säger Färjestads VD Stefan Larsson.

För dig som inte kan vara på plats så sänder SVT vår match på SVT2 eller via SVT Play.

Eftersnack och annat kommer här på fbk.se under kvällen.