Ejdsell: – För många individuella misstag!
Publicerad: 2021-03-04
Eftersnack
Besvikelsen var enorm i FBK-lägret efter 2-5-förlusten mot Linköping. Trots ett bitvis massivt spelövertag och hela 43-17 i skott blev det en klar förlust.
– Det är för dåligt, vi gav bort tre poäng idag, säger lagkaptenen Victor Ejdsell.

FBK-kaptenen Victor Ejdsell var rejält självkritisk till lagets prestation när man föll hemma mot Linköping med 2-5.
– Första perioden är alldeles för dålig, vi pratade inför match om att kampen framför mål var oerhört viktig och att de har steppat upp i sitt försvarsspel, säger han.
– Ändå så lyckas de peta in två puckar där, helt rena.
– Sen kommer vi upp och gör en fantastiskt bra andra period, vi får kanske inte riktigt den utdelningen vi förtjänar.
Total dominans och 22-2 i skott är klara papper, FBK kunde gjort betydligt fler mål än två i mittperioden.

• I tredje faller det på individuella misstag, vi ger bort pucken i fel lägen, de får frilägen som de gör mål på, suckar Victor.
    – Det är för dåligt, vi har inte råd att ge bort mål i det här skedet av säsongen. Varje match är så jäkla viktig nu, om vi har ambitionen att vara top-6 så kräver det lite mer.

Varför gick det så här?

– Alla får se sig själv i spegeln, vad skulle jag kunna ha gjort bättre. Individuella misstag är lite svårt att sätta fingret på varför de händer. Men idag tycker jag att vi gav bort tre poäng.

Michael Lindqvist, som grävde in 2-2-pucken i andra perioden, är inne på samma spår som sin lagkapten.
– Är sjukt besviken, säger "Linkan".
– Alla ser väl att vi är det bättre laget matchen igenom men nånstans kommer det ner till att vara effektiv. Vi bjuder på en hel del och de är effektiva och gör mål på de bjudningar vi ger dem.
– Vi ska vinna en sån här match men de var effektiva och vi var oeffektiva.

Ni hade fem ramträffar som studsade ut medan och "Peppe" Lundhs båda mål gick stolpe in.

– Det är så det är just nu, nånstans så förtjänar man att ha lite flyt och vi gjorde väl inte det idag, konstaterar "Linkan" frankt.
– Men det är klart att det vore skönt om nån puck trillade in men det har varit stolpe ut det här året.

FBK-tränaren Johan Pennerborn var så upprörd inombords att han hade nästan svårt att sammanfatta sina egna tankar efter matchen.
– Det är inte nog bra, jag är jättebesviken, suckar "Pennan".

Enkla mål i baken i tredje?

– Orkar inte ens tänka på dem, det är fatala misstag, så är det. Jag är oerhört besviken.