Vi söker: Hovmästare till Löfbergs Arena
Publicerad: 2019-01-07
jobb
Vill du vara med om skapa upplevelser tillsammans med Löfbergs Arena och Färjestad BK och samtidigt vara en del i ett härligt team? Vi hjälps tillsammans åt att skapa minnen för våra gäster. På ett målmedvetet och professionellt sätt är vi i framkant av Sveriges Arenor. En arena - många möjligheter.

Löfbergs Arena anordnar event under större delar av året. Varje år besöks arenan av fler än 250.000 personer vid omkring ca 100 st evenemang. På Löfbergs Arena arrangeras Färjestad BKs hemmamatcher, konserter, mässor, konferenser, catering mm. I arenan Arena finns det 4 st restauranger, 8 barer, 37 loger, 14 kiosker och flera event- och konferensrum.

Rollen som Hovmästare i The Locker Room

The Locker Room är hjärtat i den gastronomiska verksamheten i Löfbergs Arena. Här är den dagliga aktiviteten med lunch, konferens, event och matcher alltid i fullgång. Rollen som hovmästare kräver ständig utveckling, hög ambitionsnivå och nyfikenhet på nästa steg. Du ser inte service som ett arbetssätt utan som en personlighet. Vi ser dig med ett modernt operativt ledarskap som skapar hög teamkänsla och prestigelöst förhållningssätt. Vi gillar olika, det gör du med.

Din profil

Som hovmästare i The Locker Room vill vi att du har vissa färdigheter. Du behöver vara en lagspelare ut i fingerspetsarna men samtidigt kunna vara självständig och ha ett eget driv. Som ambassadör hos oss har du full koll på branschtrender och är genuint intresserad av mat och dryck.

Du har dokumenterad erfarenhet från:

• Minst tre år som hovmästare/arbetsledare
  • Leda/utveckla team
  • Arbeta aktivt mot mål
  • Ha förståelse för restaurangekonomi/nyckeltal
  • Värdskap och service

Vi ser det som meriterande om du:

• Är minst 25år
  • Har erfarenhet att jobba med konferens, event och/eller catering
  • Har spetskompetens inom dryck och/eller mat
    Vi kommer värdera personliga egenskaper högt.

Arbetsuppgifter

Du har ansvar för den operativa driften av restaurangen med fokus på nöjda gäster och medarbetare. Som ledare hos oss arbetar du största delen i drift med ditt team. Dagarna såväl som arbetstiderna är varierande och du är givetvis en stor del av arenans övriga verksamhet med interna/externa event och catering. Det är viktigt att du har förståelse för att alla dagar är unika.

Övrig information

Skicka in ditt CV och dokumenterad erfarenhet via [email protected] Vi börjar med urvalsprocessen och intervjuer omgående, vänta därför inte med din ansökan. Sista dagen för att söka är 12/1 2019. Tjänsten är 100% och inleds med sex månaders provanställning som därefter övergår till en tillsvidareanställning. Vi på Löfbergs Arena är kollektivt anslutna.

Kontakt vid frågor

Örjan Lindgren, enhetschef, [email protected]