Intensiv matchvecka med start på onsdag
Publicerad: 2021-11-16
inför match
Matcherna drar igång igen efter landslagsuppehållet, och vi startar upp redan på onsdag kväll då Färjestad tar emot BIK Karlskoga i U18 Regional Väst hemma i Löfbergs Arena.

Det är hemmamatcher nästan varje dag den här veckan. Redan på onsdag tar vårt U18-lag emot värmlandsrivalen BIK Karlskoga i en match där sjundeplacerade BIK jagar en plats bland Top-5, medan Färjestad gärna vill befästa sin. Just nu ligger Färjestad BK på en tredjeplats i en något haltande tabell.
Matchen på onsdag spelas i Löfbergs Arena och matchstart är klockan 19:00.

– Det gläder att vi tar nytta på våra befintliga verksamheter för att på så sätt möjliggöra för högre grad av engagemang i och omkring Färjestad BK. Tillsammans bidrar vi till glädje, gemenskap och engagemang kring lagen som vi är aktiva inom. Under förra hemmamatchen för U18 som spelades mot Grums befann sig närmare 300 personer på läktarna för att heja fram vårt lag. Med kiosk och arenaproduktion, ihop med en fartfylld match, hoppas vi att det under den här onsdagen kan bli rekord för en U18 match i derbyt mot Karlskoga, säger Albin Tyllgren, ansvarig Färjestad BK Akademien.
Det är fri entre på U18-matchen och ingång sker via FBK-Center.

På torsdag är det sedan dags för den första av tre hemmamatcher i SHL. Malmö Redhawks kommer till stan på torsdag följt av Rögle på lördag och Luleå på söndag.
– Spännande vecka, men vi har vårt fokus endast på torsdagens match mot Malmö. Det är dit vår energi och kraft riktas, säger Johan Pennerborn.

Det finns biljetter kvar till veckoslutets alla matcher. Här är biljettlänkarna:
Torsdag 19:00 Färjestad BK - Malmö Redhawks
Lördag 15:15 Färjestad BK - Rögle BK
Söndag 18:00 Färjestad BK - Luleå HF

Det finns också ett helgpaket för dig som vill se båda helgmatcherna till bra pris!

Varmt välkomna till Löfbergs Arena!