Oscar Lawner lånas ut
Publicerad: 2021-09-22
Lån
Idag blev det klart att Oscar Lawner lånas ut till BIK Karlskoga i Hockeyallsvenskan.

– Oscar behöver speltid, och just nu är det trångt i laget så det här blir en bra lösning, säger GM Peter Jakobsson.

Säsongen som gick var en förlorad säsong för Oscar Lawner. Den lovande junioren, som hade tagit steget upp i A-laget för att konkurrera om en plats, fick säsongen spolierad på grund av en skada. En skada som behövde opereras och höll honom borta under i stort sett hela säsongen.
– En tuff säsong för Oscar. Dels skadan och den rehabtid som behövdes efter operationen, plus att all juniorverksamhet låg nere. Minimalt med möjligheter till spel helt enkel. Nu är det väldigt trångt i laget då vi - peppar peppar - har alla friska, och det blir inte så mycket speltid hos oss. Det känns därför fint att vi kan låna ut Oscar till BIK Karlskoga. I den åldern behöver man spela och spela mycket, annars är det svårt att ta nästa steg i sin utveckling. Vi har möjlighet att kalla tillbaka honom om vi skulle få långvariga skador bland våra forwards, men för kortare frånvaro så finns det juniorer som kan hoppa in och täcka upp. Det viktigaste nu är att Oscar får spela, säger Peter Jakobsson.
{!A}

För Oscar själv kom beskedet i ett perfekt läge.
– Det ska bli jättekul att komma till BIK Karlskoga. Det har varit många bataljer med dem under åren, så det ska bli kul att få spela med dem nu. Sen är det ju så att jag behöver spela seniorhockey. BIK blir perfekt och det känns kanon att det fanns en möjlighet att få komma just dit. Ser fram emot det, säger han.