Christopher Bengtsson till Färjestad BK
Publicerad: 2019-01-28
Laget
Färjestad värvar forwarden Christopher Bengtsson från Rögle.

– En kille vi hade ögonen på innan säsongen, men där det inte blev av. Nu fick vi möjligheten att ta hit honom, säger Peter Jakobsson.

Lagets skadeproblematik är känd sedan länge. Att få in en eller ett par spelare ytterligare innan transferfönstret stänger har varit högt på agendan för firma Jakobsson/Rhodin. Idag är det klart att forwarden Christopher Bengtsson ansluter till laget.
– Jättekul att vara här. Känner en hel del av killarna sedan tidigare också vilket gör en flytt mycket enklare, säger Bengtsson som har sina rötter i Huddinge.

Han har faktiskt redan representerat Färjestad. Säsongen 2011-12 spelade han i J20 och fick även testa på spel i a-laget.
– Man känner ju till lite folk runt omkring, samt att man redan gjort några timmar i den här arenan. Jag är jätteinspirerad över att vara här. Nu gäler det för mig att ta den här chansen, säger han.

Det är en forward med rutin från både SHL, Allsvenskan och finska ligan. En kille som Jakobsson alltså hade ögonen på redan inför säsongen.
– Han gjorde en kanonsäsong i Södertälje ifjol, men det blev inte av just där och då. Det är en snabb kille som gillar att jobba med sitt skott och sin fart. En spelare som passar in i det sätt som våra tränare vill spela. Vi är jätteglada att ha Christopher här hos oss, säger Jakobsson.

Christopher Bengtsson kommer att spela i tröja 40 Kontraktet sträcker sig säsongen ut.