Mikael Wikstrand missar Malmömatchen
Publicerad: 2019-02-11
inför match
Lagkapten Mikael Wikstrand missar omstarten i Malmö i morgon.

– Det är av personliga skäl jag inte kan åka med, säger han.

Orsaken är att Mikael och hans sambo Dragana ska bli föräldrar för första gången.
– Det är en förväntan såklart och det ska bli fantastiskt. Det som gör att jag inte törs åka bort just nu är att det kan hända när som helst, samt att det i slutet av graviditeten uppstått vissa komplikationer som gör att jag inte riktigt törs åka. Jag känner att jag vill vara vid hennes sida när läget är som det är just nu, säger han.

Fredag och lördag är dock inte i farozonen enligt Wikstrand.
– Då är vi hemma i stan och jag är inte många minuter bort om det skulle bli något.

Anledningen till att Wikstrand vill gå ut med den här informationen är enkel.
– Många vet kanske redan att vi väntar barn, men nu är det såpass nära och det är det där andra som spelar in. Bättre att spela med öppna kort så slipper vi spekulationer. Vår önskan är också att vi inte behöver svara på fler frågor om det här just nu utan ber om förståelse för läget helt enkelt. Några fler kommentarer om det kommer vi således inte att ge, säger Wikstrand.

Johan Pennerborn stöttar Wikstrand i beslutet.
– Det finns saker i livet som går före allt annat. Med tanke på att det är i slutet av deras graviditet och att det är lite annat som spelar in så gör Micke helt rätt i att stanna hemma.